Forum dyskusyjne    

MENU

Strona główna

Forum Dyskusyjne

Żywność transgeniczna

Żylaki

Zdrowe zęby

E-dodatki w żywności

Odchudzanie

Nadmiar cukru

Witaminy

Zdrowe warzywa

Kosmetyki

Kosmetyki naturalne

Komputery szkodzą

Wody mineralne

Wypoczynek w SPA

Polskie uzdrowiska

Telefon a zdrowie

Ziołolecznictwo

Przedwczesne łysienie

Wady wzroku

Bioenergoterapia

Rzuć palenie !

Biorytmy

Horoskop

linki

 

 

Diety

dieta 1000 kalorii

dieta Diamondów

dieta śródziemnomorska

dieta a grupa krwi

spalacze tłuszczów

aktywność fizyczna

kosmetyki wspomagające odchudzanie

oblicz kalorie

Indeks glikemiczny

kalkulator BMI

 

Dieta antycellulitowa

Opis

  W walce z cellulitem bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednia dieta. Oto podstawowe zasady diety, która pomoże pozbyć się "pomarańczowej skórki":

  • staraj się jadać mało lecz często (4-5 razy dziennie) i w miarę możliwości regularnie

  • dieta powinna być urozmaicona i uwzględniać duże ilości świeżych warzyw i owoców

  • zamiast smażenia stosuj gotowanie na parze, ewentualnie pieczenie

  • stosuj przyprawy, świeże zioła, czosnek i cebulę

  • zrezygnuj z soli (lub przynajmniej ogranicz jej spożycie)

  • jadłospis powinien uwzględniać chude, lekkostrawne mięso, drób, ryby, a także nabiał (wskazane są m.in. chude sery, maślanka)

  • codziennie wypijaj co najmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej o niskiej zawartości sodu

  • bardzo korzystne jest picie zielonej herbaty, która przyspiesza przemianę materii i usuwanie toksyn z organizmu.

Zadbaj, aby w Twojej diecie nie zabrakło:

  • produktów działających moczopędnie, takich jak: arbuz, czereśnie, truskawki, pietruszka, seler;

  • produktów przyspieszających przemianę materii (z warzyw są to m.in. seler, szpinak, cykoria, a z owoców m.in. grejpfruty, maliny, truskawki, jagody, jabłka);

  • produktów bogatych w witaminy z grupy B, takich jak np. drożdże, kiełki zbóż, jaja, zielone i żółte warzywa);

  • produktów zawierających potas (jego źródłem są m.in. soja, sałata, pomidory, banany, suszone morele i śliwki, truskawki, ananas) oraz jod (znajdziemy go przede wszystkim w rybach i owocach morza)

  • produktów zawierających kwasy tłuszczowe OMEGA 3, OMEGA 6, OMEGA 9, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się nowych zapasów tłuszczu (źródłem kwasu tłuszczowego OMEGA 3 są m.in. tłuste ryby; kwasu tłuszczowego OMEGA 6 - nasiona słonecznika, pestki dyni; natomiast kwasu tłuszczowego OMEGA 9 - oliwa z oliwek);

  • produktów bogatych w błonnik, takich jak np. brukselka, buraki, brązowy ryż, grube kasze (są źródłem błonnika nierozpuszczalnego w wodzie, który zapobiega zaparciom) oraz jabłka, cytrusy, morele, truskawki (są źródłem błonnika rozpuszczalnego w wodzie, który spowalnia wchłanianie tłuszczów).

Zdecydowanie unikaj:

  • dań typu "fast-food"

  • ostro przyprawionych i tłustych potraw

  • wieprzowiny, wędzonego mięsa

  • potraw smażonych,

  • słodyczy

  • jasnego pieczywa (zastąp je pełnoziarnistym)

  • solonych i tłustych serów, serów pleśniowych, serków topionych

  • kawy, papierosów i alkoholu.

Właściwa dieta pomoże w walce cellulitem i zapobiegnie jego nawrotom, ważne jest jednak, aby po zakończeniu kuracji nie wracać do złych nawyków żywieniowych i starać się przestrzegać powyższych zasad.


 

 

Porozmawiaj o dietach na forum dyskusyjnym

 

Copyright: © http://zdrowo.info.pl - 2006 r. - informacje o stronie