Zdrowie
Zdrowy styl życia
- strona główna portalu

Żyj zdrowo -forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne o zdrowym stylu życia
Obecny czas: Sob Lis 17, 2018 7:19 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: podjadanie
PostWysłany: Nie Cze 21, 2015 3:58 pm 
Offline
New Member
New Member

Dołączenie: Pią Cze 07, 2013 12:10 pm
Postów: 8
Każdy kto się odchudzał wie jakie trudne jest niepodjadanie. Jeżeli już sięgamy na jedzenie pomiędzy posiłkami to niech to będą zdrowe przekąski np, wafle ryżowe. A Wy co podjadacie?


Góra
 Profil  
 

zdrowie



 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Nie Cze 21, 2015 6:13 pm 
Offline
New Member
New Member

Dołączenie: Nie Cze 21, 2015 6:10 pm
Postów: 1
Ja sięgam po talarki z błonnikiem. Są przepyszne! Ewentualnie kładę na nie jakiś serek i mogę jeść do bólu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Czw Cze 25, 2015 12:29 pm 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Cze 01, 2015 7:56 am
Postów: 427
Miejscowość: Kielce
Całkowicie oduczyłem się podjadania między posiłkami :) po prostu nie myślę o tym i taki sposób działa na mnie znakomicie


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Pon Cze 29, 2015 4:01 pm 
Offline
Expert
Expert

Dołączenie: Czw Cze 18, 2015 2:52 pm
Postów: 243
Miejscowość: Warszawa
jaki macie sposób na nie podjadanie ? bo ja z tym walcze :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Śro Lip 01, 2015 7:45 am 
Offline
New Member
New Member
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 30, 2015 1:40 pm
Postów: 4
Odpowiednia częstotliwość i kaloryczność posiłków w ciągu dnia zapobiegnie sięganiu po wysokokaloryczne przekąski. W ciągu dnia należy zaplanować 3 głównie posiłki: śniadanie, obiad, kolacje oraz 2 małe przekąski. Przerwy miedzy posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3-3,5 godz.

Śniadanie powinno być pełnowartościowe, spożyte do 1 godziny po przebudzeniu i okrywać 25-30% całodziennego zapotrzebowania na kalorie (np. przy diecie 1600 kcal to 400-480 kcal).

II Śniadanie spożywamy po 2-3 godzinach od śniadania i powinno pokrywać 5-10% całodziennego zapotrzebowania na kalorie (np. przy diecie 1600 kcal to 80-160 kcal). Jest to zazwyczaj mała przekąska np. koktajl owocowy, kanapka z polędwicą i warzywami, jogurt naturalny i owoc.

Obiad powinien być posiłkiem o największej wartości energetycznej (35-40% całodziennej wartości energetycznej racji pokarmowej).

Podwieczorek podobnie jak II śniadanie jest przekąską o małej wartości kalorycznej (5-10% całodziennej wartości energetycznej racji pokarmowej). Zazwyczaj jest to lekki posiłek węglowodanowy.

Kolacja powinna być lekkim posiłkiem, spożywanym co najmniej 2-3 godziny przed snem i pokrywać 15-20% całodziennego zapotrzebowania na kalorie (np. przy diecie 1600 kcal to 240-320 kcal).

Kiedy jednak odczuwamy głód zawsze należy zjeść posiłek i nie czekać na wyznaczoną godzinę jedzenia. Warto mieć zawsze pod ręką mieszankę orzechów z owocami suszonymi, owoc, wcześniej przygotowana kanapkę. Kiedy rozłożymy racje pokarmową na 5 posiłków w ciąg dnia, zniknie problem z podjadaniem i nie przemyślanymi przekąskami.

Przykłady przekąsek:
- 1 kromka chleba graham (35g) z serem twarogowym ziarnistym (100g) i dżemem niskosłodzonym (1 płaska łyżeczka 15 g)
- jabłko pieczone (1 średnie 150g)
- koktajl truskawkowy z 1 szklanki jogurtu naturalnego 2% (150 g) i 6-8 szt. truskawek (50g)
- 1 duży banan (200g)
- 1/2 dużego opakowania maślanki 0,5% tłuszczu (200g) i 1 cienki plasterek ciasta drożdżowego (25g)
- 1 salaterka kisielu owocowego (150g) z dodatkiem mrożonych lub świeżych malin (50g) i kefir 0,5% tłuszczu (1/2 dużego opakowania, 200g)

_________________
Zapraszam na bloga o zdrowym od


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 6:59 am 
Offline
New Member
New Member

Dołączenie: Czw Lip 02, 2015 6:33 am
Postów: 1
Podjadanie jest też moim problemem, z którym zmagam się od ładnych kilku lat. Miałam depresję, brałam leki. Jedzenie było dla mnie lekarstwem na smutki. Poprawiało nastrój, dawało szczęście, ale niestety tylko na chwilę.Chciałam nad sobą popracować, jednak moja sytuacja rodzinna tylko mi to uniemożliwiała. Trudne relacje w rodzinie odcisnęły głębokie piętno na mojej psychice. Bardzo chciałam popracować nad zmianą swoich destrukcyjnych nawyków, ale samej mi się nie udawało. To było jak walka w pojedynkę z dużo silniejszym wrogiem. Traf chciał, że znalazłam się w KlubieRównowagi.pl. Uczestniczę w prowadzonych przez tenklubspotkaniach motywacyjnych. Odpowiednia motywacja jest bardzo ważną rzeczą jeśli chodzi o odchudzanie. Bez tego nawet najlepszy program nie pomoże. A motywację najlepiej utrzymać w grupie. Warto też oczywiście opowiedzieć wszystkim o swoich zamiarach. Nasze najbliższe otoczenie też może być wsparciem.
Poza zmianą nawyków, w klubie nauczyłam się jak dobierać żywność, aby zachować zdrowie i tracić na wadze. To jest właśnie metoda RÓWNOWAGI METABOLICZNEJ.
p.s chciałabym poznać również jakie wy macie doświadczenia. Piszcie. Pozdrawiam :) :lol: :wink:


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Pon Lip 06, 2015 6:51 am 
Offline
Junior Member
Junior Member

Dołączenie: Wto Kwi 28, 2015 12:31 pm
Postów: 22
Nauczyłam się to kontrolować i nie podjadam już - a jak odczuwam potrzebę, to żuję gumę albo wykałaczkę i przechodzi.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: podjadanie
PostWysłany: Śro Lip 08, 2015 9:33 am 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Cze 01, 2015 7:56 am
Postów: 427
Miejscowość: Kielce
Kiedyś również żułem gumę i to był główny sposób na radzenie sobie z podjadaniem. Z czasem przestałem je kupować a nawyk nie podjadania pozostał :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Planujesz na urlop? - http://wypoczynek.turystyka.pl/


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Redakcja serwisu zdrowo.info.pl informuje, że publikowane komentarze są prywatnym opiniami użytkowników forum i nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. | polityka prywatności