Forum dyskusyjne    

MENU

Strona główna

Forum Dyskusyjne

Żywność transgeniczna

Żylaki

Zdrowe zęby

E-dodatki w żywności

Odchudzanie

Nadmiar cukru

Witaminy

Profilaktyka cholesterolowa

Zdrowe warzywa

Czy wiesz co pijesz?

Kosmetyki

Kosmetyki naturalne

Komputery szkodzą

Wody mineralne

Wypoczynek w SPA

Polskie uzdrowiska

Telefon a zdrowie

Ziołolecznictwo

Przedwczesne łysienie

Wady wzroku

Bioenergoterapia

Rzuć palenie !

Biorytmy

Horoskop

linki

 

 

Diety

dieta 1000 kalorii

dieta Diamondów

dieta antycellulitowa

dieta a grupa krwi

spalacze tłuszczów

aktywność fizyczna

kosmetyki wspomagające odchudzanie

oblicz kalorie

indeks glikemiczny

kalkulator BMI

 

Dieta śródziemnomorska

Opis

 Sposób ożywiania oparty na diecie śródziemnomorskiej jest bardzo korzystny dla zdrowia. Dieta śródziemnomorska, uważana za najzdrowszą wśród diet, jest popularna we Włoszech, w Hiszpanii i południowej Francji. Jest to dieta lekkostrawna, a przygotowywanie posiłków jest proste i mało czasochłonne, a więc jest idealna dla osób, które nie lubią przesiadywać w kuchni i preferują dania szybkie i łatwe w przyrządzaniu. Osoby dorosłe mogą ją stosować przez całe życie.

 W diecie śródziemnomorskiej do produktów wskazanych należą m.in.:

  • warzywa i owoce (w dużych ilościach)

  • ryby i owoce morza

  • produkty zbożowe: pełnoziarniste pieczywo, kasze, makarony, ryż

  • orzechy, migdały

 Podstawowym tłuszczem jest oliwa z oliwek. Dieta ta uwzględnia w jadłospisie średnie ilości produktów mlecznych, przede wszystkim jogurtów oraz chudych serów. Mięso występuje w niewielkiej ilości - zwłaszcza mięso czerwone należy ograniczyć, a wieprzowinę całkowicie wykluczyć - natomiast spożywa się dużo ryb, zwłaszcza morskich, oraz owoców morza. Popularne są warzywa strączkowe (np. fasola, groch, jak również mniej znane: soczewica i ciecierzyca). Na stołach często goszczą też potrawy z całymi ziarnami zbóż. Warzywa spożywa się na surowo bądź gotowane. Do dań dodawane są duże ilości czosnku i cebuli, a także przyprawy oraz świeże zioła (m.in. oregano, kminek, tymianek, bazylia, rozmaryn). Sól używana jest w niewielkiej ilości. Dozwolone jest picie umiarkowanych ilości czerwonego, wytrawnego wina (np. lampka do popołudniowego lub wieczornego posiłku).

 Jeśli chcesz schudnąć stosując dietę śródziemnomorską, spróbuj zastosować się do poniższych wskazówek:

  • unikaj słodyczy, białego pieczywa oraz tłuszczów zwierzęcych (jeśli decydujesz się na mięso, to tylko na chude np. jagnięcinę),

  • zamiast smażenia w wysokich temperaturach stosuj pieczenie w folii, na ruszcie lub grillu, bądź gotowanie w wodzie i na parze

  • nie dodawaj tłustych, kalorycznych sosów do makaronu (makaron spożywany np. z warzywami lub chudym serem nie tuczy)

  • dania przyprawiaj dużą ilością ziół (najlepiej świeżych)

  • pij dużo niegazowanej wody mineralnej

  • jedz 5 posiłków dziennie

  • pamiętaj, ze Twój dzienny jadłospis powinien dostarczać nie więcej niż 40 g tłuszczu i 1200 kalorii

 

 

Porozmawiaj o dietach na forum dyskusyjnym

 

Copyright: © http://zdrowo.info.pl - 2006 r. - informacje o stronie