Forum dyskusyje    >

MENU

Strona główna

Forum Dyskusyjne

Żywność transgeniczna

E-dodatki w żywności

Odchudzanie

Nadmiar cukru

Witaminy

Profilaktyka cholesterolowa

Zdrowe warzywa

Kosmetyki

Komputery szkodzą

Wody mineralne

Wypoczynek w SPA

Polskie uzdrowiska

Telefon a zdrowie

Ziołolecznictwo

Przedwczesne łysienie

Bioenergoterapia

Rzuć palenie !

Biorytmy

Horoskop

linki

 

 

 

Witalność

  Witalność to dobry stan zdrowia i samopoczucia oraz prawidłowa wydajność organizmu. O witalność trzeba dbać codziennie, przestrzegając prostych reguł zdrowego życia. Możemy zwiększać nasz kapitał energii życiowej, i odporność na choroby i infekcje. Powinniśmy budować witalność długoterminowo, pobudzanie organizmu najlepiej rozpocząć wiosną.


A - aloes drzewiasty

 Aloes drzewiasty jest cenionym surowcem leczniczym w medycynie. Przygotowany z jego liści wyciąg podnosi poziom przeciwciał w organizmie i ma właściwości immunostymulujące. Zwiększa też liczbę komórek, biorących udział w regeneracji błony śluzowej oraz skóry.

 

B - biostymulacja

  Biostymulacja to wyzwolenie potencjału leczniczego organizmu poprzez proces pozytywnej reakcji komórek. Biostymuluj swój organizm przez cały rok. Jedna z metod to biostymulacja za pomocą preparatów pochodzenia roślinnego. Najlepszym biostymulatorem jest wyciąg z aloesu drzewiastego. Po preparaty z aloesem sięgnij więc jeszcze przed chorobą, gdy czujesz osłabienie i w jej trakcie, aby złagodzić dolegliwości i przyśpieszyć powrót do zdrowia.

 

C - czas dla Ciebie

  W ciągu każdego dnia znajdź chociaż 10 minut dla siebie, aby było w miarę cicho i nikt Ci nie przeszkadzał. Uśmiechaj się do siebie i oddychaj głęboko. Tych 10 minut pozwoli Ci działać o wiele spokojniej i bez nerwów podchodzić do spraw codziennego życia.

 

D - dobra dieta

  Posiłki powinny być spożywane regularnie i zrównoważone. Najlepiej jeść małe porcje ale często, około pięć razy dziennie, unikaj ciężkostrawnych i tłustych potraw. Pij w ciągu dnia od 1,5 do 2 litrów wody niegazowanej. Nie głodź się.

 

E - energiczny spacer

  Przeznacz w ciągu dnia co najmniej 30 minut na ćwiczenia fizyczne. Wystarczy, że wysiądziesz przystanek wcześniej i pozostałą część drogi do domu przejdziesz na piechotę.

 

F - fitoterapia

  Sięgaj po zioła i preparaty na wyciągach z roślin. Fitoterapia to optymalne uzupełnienie terapii lekami syntetycznymi. Nowoczesne leki roślinne zawierają substancje aktywne o określonych właściwościach leczniczych i parametrach fizykochemicznych.

 

G - głęboki oddech

  Jesteś w ciągłym stresie? Wyluzuj się. Przewlekły stres jest najgroźniejszy dla naszego zdrowia. Musisz nauczyć się sobie z nim radzić. Aby uspokoić rozkołatane serce najlepiej weź kilka głębokich oddechów.

 

H - harmonia

  Do prawidłowego funkcjonowania, potrzebna jest harmonia między umysłem a ciałem. Dbaj o swój stan fizyczny jak i psychiczny. Zwiększenie odporności pozwoli Ci zachować harmonię wewnętrzną i cieszyć się zdrowiem. Zły stan zdrowia spowalnia nasz rozwój.

 

I - indywidualne podejście

  Wybierz sport, który będzie Ci sprawiał przyjemność. Musisz ćwiczyć regularnie. Na witalność nie ma jednorazowej recepty. Są tylko zasady, które trzeba przestrzegać aby żyć witalnie. Praktyczna realizacja zależy od indywidualnego podejścia każdego z nas.

 

J - jabłko

  Koniecznie jedz warzywa i owoce. Angielskie przysłowie mówi "One apple a day keeps the doctor away" (co oznacza "jedno jabłko dziennie i nie będziesz potrzebować lekarza"). Owoce i warzywa są źródłem wielu minerałów i witamin. Delektuj się nimi codziennie.

 

K - kontrola masy ciała

  Stale kontroluj masę swojego ciała. Jeśli chcesz sprawdzić, czy jest ona prawidłowa wykorzystaj wskaźnik Body Mass Index (BMI) Jest on ilorazem masy ciała do kwadratu wysokości. Prawidłowa masa ciała dorosłego człowieka jest w przedziale 18,5 do 24,9. Obniżenie zbyt wysokiej masy ciała o 10% zwiększa witalność i zmniejszenie ryzyko występowania chorób cywilizacyjnych jak: nadciśnienie tętnicze, cukrzyca lub miażdżyca.

 

L - lekki posiłek przed snem

  Nigdy nie objadaj się przed snem. Ostatni posiłek można zjeść najpóźniej dwie godziny przed położeniem się do łóżka. Na kolację unikaj ciężkostrawnych potraw. Gdy śpisz, Twój organizm wolniej trawi.

 

Ł - łyk świeżego powietrza

  Staraj się często wyjeżdżać w czyste ekologicznie tereny. Nic lepiej nie naładuje akumulatorów niż weekend za miastem. Dotlenia organizm, spacer po lesie. Alergicy w miarę możliwości powinni wyjeżdżać nad morze, gdzie powietrze jest wyjątkowo czyste, wilgotne i bogate w jod.

 

M - magnez

  Nie bez przyczyny nazywany magnez jest nazywany pierwiastkiem życia. Jego niedobór powoduje m.in. zaburzenia koncentracji, nadpobudliwość nerwowo-mięśniową, osłabienie i kołatanie serca. W stanach przemęczenia unikaj picia herbaty czy mocnej kawy, wybierz szpinak, czekoladę lub bogate w magnez otręby.

 

N - naturalność

 Korzystaj z tego, co dała nam natura: naturalne składniki naszej diety, naturalne metody wzmacniania odporności i naturalne kosmetyki. Unikaj żywności wysoko przetworzonej, która ma długi termin przydatności do spożycia. Sprawdzaj, czy kosmetyki, których używasz nie zawierają sztucznych substancji zapachowych i sztucznych barwników.

 

O - oczyszczanie

  Stosuj kuracje oczyszczające przynajmniej 4 razy w roku. Zrezygnuj z używania aluminiowych garnków i używaj filtrów do wody. Wybieraj te owoce i warzywa, które są uprawiane metodami organicznymi. Zwracaj uwagę na technologię sporządzania posiłków. Zaleca się gotowanie produktów na parze, w wodzie, smażenie oraz pieczenie bez tłuszczu.

 

P - profilaktyka

  W okresu zwiększonej odporności przygotuj organizm na zapas, dbaj o siebie i stosuj wzmacniające preparaty naturalne.

 

R - regularny odpoczynek w czasie pracy

  W pracy co godzinę rób sobie przerwę. Oderwij wzrok od monitora, weź głęboki oddech i powoli wykonuj krążenia głową. Odejdź od biurka, zrób kilka skłonów. Przestaniesz narzekać na piekące oczy i ból pleców.

 

S - sen

  Do utrzymania dobrego samopoczucia konieczny jest sen. Musisz spać około siedem godzin dziennie. Koniecznie w przewietrzonym pomieszczeniu. Głęboki sen regeneruje utracone w ciągu dnia siły witalne. 60% ludzi jest najbardziej efektywna pomiędzy godz. 8 a 11 oraz od 16 do 21. Zmniejszoną wydolność obserwuje się w godzinach od 13 do 15, a minimalną między 2 a 3. Układaj codzienne zadania, aby nie zaburzyć swojego naturalnego rytmu dobowego.

 

T - trening

  Regularnie uprawiaj sport, a poprawisz swoją kondycję fizyczną jak i psychiczną. Przysłowie, które mówi "w zdrowym ciele, zdrowy duch".

 

U - uśmiech

  Żyj optymistycznie! Siłą uśmiechu możemy przywrócić radość sobie innym ludziom. Spróbuj uśmiechać się do siebie, to zobaczysz, że poczujesz się lepiej. Witalne życie jest pełne powodów do radości.

 

W - witalność

  Witalność to prawidłowa wydajność organizmu oraz ogólny dobry stan zdrowia i samopoczucia. Stanowią ją m.in. równowaga umysłowa i emocjonalna, fizyczna, zdolność koncentracji i zapamiętywania, radzenie sobie ze stresem oraz dobry sen.

 

Z - zdrowie

  Dbaj o zdrowie codziennie aby utrzymać je w dobrej formie na wiele lat. Jest ono kwintesencją witalnego życia!

 

Źródło: Magdalena Jeziorowska
On Board PR
ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa,
tel.(+48 22) 321 51 00, fax. (+48 22) 321 51 01
e-mail: mjeziorowska@onboard.pl

 

Copyright: © http://zdrowo.info.pl - 2006 r. - informacje o stronie