Jak dbać o własne serce

Choroby serca i naczyń wymagają stałej uwagi, nie trzeba jednak ograniczać aktywności zawodowej i życiowej.
Co drugi Polak ma świadomość, że on on lub ktoś z jego rodziny lecz się lub choruje z powodu niewydolności układu krążenia (ChUK) - potwierdza to raport społeczny wykonany na zlecenie polskiej firmy farmaceutycznej Adamed, organizatora akcji: Serce na nowo.

Aby utrzymać zdrowie i dobrą kondycję serca wystarczy przestrzegać pięciu prostych zasad.

  1. Choroba serca nie oznacza jeszcze, że musisz podejmować wielkie wyrzeczenia.
    Jeżeli leczysz nadciśnienie, dotknęła Cię choroba serca albo przeszedłeś zawał, to jeszcze nie powód abyś rezygnował z aktywności zawodowej i życiowej. Utrzymanie dobrej sprawności wymaga - oprócz leczenia, zmiany złych przyzwyczajeń na zdrowsze nawyki. W wolnym czasie, zamiast ciągłego siedzenia przed telewizorem, spędzaj czas aktywnie: poznawaj nowych ludzi i spotykaj się ze znajomymi. W zawodowym życiu nie zmniejszaj swojej działalności. W taki sposób utrzymasz równowagę psychiczną i dobrą kondycję organizmu, która pomoże Ci w leczeniu.
  2. Bądź tak samo efektywnym pracownikiem jak każda inna zdrowa osoba!
    Dolegliwość wcale nie musi mieć negatywnego wpływu na wydajność w pracy, wszystkie obawy pracodawców przed zatrudnieniem ludzi po zawale, wychodzą z niewiedzy o tej chorobie. To właśnie całkowita aktywność zawodowa jest czynnikiem niezbędnym w powrocie do zdrowia psychicznego jak i fizycznego.
  3. Przede wszystkim ćwicz!
    Pacjent po przebytej chorobie i odbytej rehabilitacji może w pełni powrócić do obowiązków zawodowych. Najszybszy wzrost wydajności chory uzyska uprawiając takie sporty jak: spokojny jogging, jazda na rowerze i nartach oraz pływanie. Ćwiczenia można uprawiać w czasie wolnym i w drodze do pracy. Najgorszym wrogiem dla Twojego serca jest wielogodzinna praca za biurkiem. Pamiętaj aby w ciągu pracy robić częste przerwy i proste ćwiczenia. Taka aktywność doda Ci energii i pomoże dłużej utrzymać dobre zdrowie.
  4. Przy problemach z sercem nie jedz w pośpiechu.
    Szkodliwe jest spożywanie posiłków w biegu, zwłaszcza gdy jest to niezdrowe jedzenie typu fast-food. Koniecznie zastąp je pełno kalorycznym posiłkiem bogatymi w witaminy i składniki mineralne oraz świeżymi sałatami warzywnymi. Posiłki spożywaj w spokoju. Nawet zwykły lunch powinien być bogaty w owoce i warzywa. Unikaj potraw ciężkostrawnych. Zastępuj niezdrowe tłuszcze zwierzęce tymi pochodzenia roślinnego. Zadbaj by w Twojej diecie zmniejszyła się ilość produktów zbożowych, ziemniaków oraz słodyczy.
  5. Nie bój się wyjazdów w delegację
    Mimo, że leczysz się na ChUK to nie rezygnuj z wyjazdów w delegację. Nawet jeśli musisz lecieć samolotem, siedząc w fotelu bez ruch przez wiele godzin to skonsultuj to z lekarzem.
    Długie przebywanie w bezruchu i niskie ciśnienie atmosferyczne w kabinie to czynniki sprzyjające powstawaniu zakrzepów krwi, więc nie możesz spożywać alkoholu. Kontroluj prawidłowe nawodnienie organizmu i opisaniu leków jakie będziesz miał przy sobie. Przed wyjazdem przygotuj odpowiednio organizm, a podróż nie będzie uciążliwa.

Ideą programu Serce na nowo jest prawidłowa edukacja społeczeństwa w tematyce aktywności zawodowej i życiowej chorych na serce oraz obalenie stereotypów na temat nieprzydatności osób z dolegliwościami sercowymi do prowadzenia aktywnego życia. Jednocześnie program ten ma na celu uświadomienie pracodawcom konieczności stałej kontroli zdrowia pracowników.



Głównym organizatorem programu jest polska firma farmaceutyczna Adamed.
Partnerem i patronem merytoryczny konkursu dla pracodawców jest Konfederacja Pracodawców Polskich.
Honorowym patronem jest Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
Patroni medialni to: Samo Zdrowie, Radio VOX, Tina, Na Zdrowie, Metropraca.pl, Manager Apteki, Gazeta Pomorska i Kurier Poranny.
Szczegółowych informacji o programie udzielają:
On Board Public Relations
Magdalena Drzewek, mdrzewek@onboard.pl, (+48) 602 301 215
Tomasz Turzyński, tturzynski@onboard.pl, (+48) 509 777 719


Porozmawiaj na ten temat:


Szukaj u nas

Kontakt

W sprawach publikacji lub reklamy

Email:

Disclaimer

Nasze artykuły chronione sa prawami autorskimi.