Forum dyskusyjne    

MENU

Strona główna

Forum Dyskusyjne

Żywność transgeniczna

Żylaki

Zdrowe zęby

E-dodatki w żywności

Oblicz swoją dietę

Odchudzanie

Witaminy

Profilaktyka cholesterolowa

Zdrowe warzywa

Czy wiesz co pijesz?

Nadmiar cukru

Kosmetyki

Kosmetyki naturalne

Komputery szkodzą

Wody mineralne

Wypoczynek w SPA

Polskie uzdrowiska

Telefon a zdrowie

Ziołolecznictwo

Przedwczesne łysienie

Wady wzroku

Bioenergoterapia

Rzuć palenie !

Biorytmy

Horoskop

linki

 

 

Diety

dieta 1000 kalorii

dieta Diamondów

dieta śródziemnomorska

dieta antycellulitowa

dieta a grupa krwi

spalacze tłuszczów

aktywność fizyczna

kosmetyki wspomagające odchudzanie

 

 

Otyłość i nadwaga

Nadwaga jest to nadmierny przyrostu tkanki tłuszczowej. Powody nadwagi mogą mieć podłoże genetyczne lub na skutek nieprawidłowego stylu życia. Otyłość sprzyja rozwojowi poważnych chorób takich jak: cukrzyca, choroby serca i nadciśnienia tętniczego oraz choroby zwyrodnieniowej układu kostno-stawowego.

Oblicz swoje BMI


Podaj swoją wagę:
Podaj swój wzrost:
Twój wskaźnik BMI wynosi:
Diagnoza:

Jaka jest prawidłowa waga ciała ?

Zdrowy człowiek powinien mieć proporcjonalną masę ciała do swojego wzrostu.
Najpopularniejszym wskaźnikiem do obliczenia tej proporcji jest współczynnik BMI (Body Mass Index),
BMI = masa ciała (kg) / wzrost (m) x 2.

BMI

masa ciała:

< 18.9

niedobór masy ciała

18.9 - 25.0

prawidłowa masa ciała

26.0 - 29.9

otyłość I stopnia

30.0 - 34.9

otyłość II stopnia

35.0 - 39.9

otyłość III stopnia

40.0 i więcej

otyłość IV stopnia


Sposoby walki z nadwagą

Podstawą odchudzania jest dieta. Nie chodzi tu o głodzenie się, które w daje krótkotrwały efekt, lecz o planowe kontrolowanie ilości spożywanego pokarmu. Najlepsze skutki daje odpowiednio dobrana niskokaloryczna dieta. Należy unikać potraw zawierających tłuszcz i cukier, a zastępować je owocami, warzywami i produktami zbożowymi z pełnego ziarna. Znaczenie ma też sposób sporządzania posiłków, zamiast smażyć lepiej gotować, produkty smażone wchłaniają dużą ilość tłuszczy, a gotowane tracą go razem z odlaną wodą. Często aby zaspokoić poczucie głodu bez przybierania na wadze wystarczy zmienić swoje przyzwyczajenia, zastępując potrawy o dużej zawartości tłuszczu innymi niskokalorycznymi. Do sprawdzania wartości kalorycznej potraw można posłużyć się licznikiem kalorii.  Licznik kalorii
Drugim ważnym czynnikiem wspomagającym odchudzanie jest ruch i wysiłek fizyczny. organizm w czasie wysiłku spala nadmiar kalorii z tkanki tłuszczowej. Najlepsze efekty daje gimnastyka wykonywana systematycznie. Mogą to być ćwiczenia na przyrządach, bieganie lub przynajmniej spacer, pod warunkiem, że poświęcimy na to codziennie pewien przedział czasu.
Jeśli Twój współczynnik BMI jest powyżej 40 to masz poważny problem z nadwagą, jeśli nic nie będziesz z tym robił, to odbije się to na Twoim zdrowiu i ryzyku zapadalności na choroby krążenia, cukrzycę i inne. Koniecznie udaj się do lekarza aby profesjonalnie zaplanował twoja kurację odchudzającą, a przypadkach zagrażających zdrowiu, prawdopodobnie będziesz musiał poddać się przepisanym zabiegom medycznym.


Indeks glikemiczny wybranych potraw: indeks glikemiczny

 

 

Porozmawiaj o dietach i odchudzaniu na forum dyskusyjnym

 

Copyright: © http://zdrowo.info.pl - 2006 r. - informacje o stronie